Publikacijos

Garso B mokymas

Informacija tėvams Garsų tarimo mokymas vyksta tam tikru nuoseklumu. Iš pradžių vaikas mokomas taisyklingai ištarti atskirą garsą, vėliau garsas įtvirtinamas skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. Paskutinis etapas – įtvirtinti garsą kasdienėje kalboje ir išmokyti jį atskirti nuo panašiai skambančių garsų. Svarbu lavinti ir foneminę vaiko klausą, t. y. gebėjimą išgirsti nurodytą garsą skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. … Skaityti plačiau »

Garso P mokymas

Informacija tėvams Garsų tarimo mokymas vyksta tam tikru nuoseklumu. Iš pradžių vaikas mokomas taisyklingai ištarti atskirą garsą, vėliau garsas įtvirtinamas skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. Paskutinis etapas – įtvirtinti garsą kasdienėje kalboje ir išmokyti jį atskirti nuo panašiai skambančių garsų. Svarbu lavinti ir foneminę vaiko klausą, t. y. gebėjimą išgirsti nurodytą garsą skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. … Skaityti plačiau »

GARSO G MOKYMAS

Informacija tėvams Garsų tarimo mokymas vyksta tam tikru nuoseklumu. Iš pradžių vaikas mokomas taisyklingai ištarti atskirą garsą, vėliau garsas įtvirtinamas skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. Paskutinis etapas – įtvirtinti garsą kasdienėje kalboje ir išmokyti jį atskirti nuo panašiai skambančių garsų. Svarbu lavinti ir foneminę vaiko klausą, t. y. gebėjimą išgirsti nurodytą garsą skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. … Skaityti plačiau »

GARSO K MOKYMAS

Informacija tėvams Garsų tarimo mokymas vyksta tam tikru nuoseklumu. Iš pradžių vaikas mokomas taisyklingai ištarti atskirą garsą, vėliau garsas įtvirtinamas skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. Paskutinis etapas – įtvirtinti garsą kasdienėje kalboje ir išmokyti jį atskirti nuo panašiai skambančių garsų. Svarbu lavinti ir foneminę vaiko klausą, t. y. gebėjimą išgirsti nurodytą garsą skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. … Skaityti plačiau »

Logopedo patarimai: garsų tarimo mokymas(is) namuose

Garsų tarimo sutrikimai (ar besitęsiantis šveplavimas vaikui sukakus 5–5,5 metų) rodo, kad vaikui reikalinga logopedinė pagalba. Kada vaikui reikalinga logopedinė pagalba? Siekiant nustatyti, ar vaikas taisyklingai taria gimtosios kalbos garsus, svarbu atsižvelgti į vaiko amžių, kalbėjimo ir kalbos raidai būdingus dėsningumus. Daugelis 4,6–5,5 metų vaikų dar nemoka ištarti sunkesnių garsų š, ž, č, dž, r ir juos … Skaityti plačiau »

Kaip vaikai mokosi suvokti kalbą? Mokslinių tyrimų apžvalga

Tyrimų rezultatai rodo, kad berniukų kalbos suvokimas labiau sensorinis, o mergaičių – abstraktesnis. Šie duomenys gali turėti didžiulę reikšmę mokant vaikus. Kalba  – pažinimo, mąstymo ir bendravimo priemonė Gebėjimas suprasti kalbą – labai svarbus žmogaus gyvenime. Bendraudami ir suprasdami, ką mums sako kiti žmonės, dažnai net nepagalvojame, kiek įvairių ir sudėtingų procesų vyksta mūsų smegenyse, atsakingose … Skaityti plačiau »

Logopedo patarimai: mokomės tarti garsą R

Jeigu Jūsų vaikas jau sulaukė penkerių metų, geba ištarti įvairaus ilgumo ir sudėtingumo žodžius, tačiau niekaip neįveikia „R problemos“, Jūs galite pamėginti jam padėti.  Tėvams dažnai nerimą kelia vaikų kalbėjimo ir kalbos problemos. Daugelis jų pastebi, kad vaikas puikiai orientuojasi įvairiose situacijose, mėgsta bendrauti, pasakoti, klausinėti, tačiau nepakankamai aiškiai ir taisyklingai taria garsus. Vienas iš … Skaityti plačiau »

Greitakalbystė – sudėtingas sklandaus kalbėjimo sutrikimas

 Mikčiojimas ir greitakalbystė turi vienodų požymių, tačiau jų priežastys ir pasireiškimas skiriasi. Kai kurie vaikai dažnai kalba greitai ir gana neaiškiai. Greitakalbystės (tachilalijos) problema nėra pakankamai ištirta ir aiški, todėl logopedai (specialistai, dirbantys su vaikais ar suaugusiais turinčiais, kalbėjimo, kalbos ar komunikacijos sutrikimų) gana dažnai priskiria per greitai kalbančių vaikų bendravimo sunkumus mikčiojimui, nes šių … Skaityti plačiau »

Pragmatikos gebėjimų profilis – Vadovas

THE PRAGMATICS PROFILE of Everyday Communication Skills in Children Revised Edition The PRAGMATICS PROFILE of Everyday Communication Skills in Children Manual Hazel Dewart and Susie Summers © Hazel Dewart and Susie Summers THE PRAGMATICS PROFILE of Everyday Communication Skills in Children CONTENTS Manual Acknowledgments WhytheProfilewasDeveloped……………………2 The Development of Pragmatics ………………….5 The Approach Adopted in the … Skaityti plačiau »

Mokyklinio amžiaus vaikų komunikacijos vertinimas

1 PRAGMATIKOS GEBĖJIMŲ APRAŠAS Mokyklinio amžiaus vaikų kasdieninės komunikacijos įgūdžių vertinimas: klausimynas tėvams KOMUNIKACIJOS FUNKCIJOS ATSAKAS Į KOMUNIKACIJĄ KLAUSIMYNO STRUKTŪRA 1 Dėmesio nukreipimas 2 Prašymas 3 Informacijos pateikimas 4 Instrukcijų pateikimas 5 Pasakojimas 6 Humoras 7 Emocijų reiškimas 8 Dėmesio atkreipimas (vaiko) 9 Netiesioginių prašymų supratimas 10 Idiomos 11 Sarkazmas 12 Meta-lingvistinis suvokimas 13 Reakcija … Skaityti plačiau »