Publikacijos

Kaip vaikai mokosi suvokti kalbą? Mokslinių tyrimų apžvalga

Tyrimų rezultatai rodo, kad berniukų kalbos suvokimas labiau sensorinis, o mergaičių – abstraktesnis. Šie duomenys gali turėti didžiulę reikšmę mokant vaikus. Kalba  – pažinimo, mąstymo ir bendravimo priemonė Gebėjimas suprasti kalbą – labai svarbus žmogaus gyvenime. Bendraudami ir suprasdami, ką mums sako kiti žmonės, dažnai net nepagalvojame, kiek įvairių ir sudėtingų procesų vyksta mūsų smegenyse, atsakingose … Skaityti plačiau »

Greitakalbystė – sudėtingas sklandaus kalbėjimo sutrikimas

 Mikčiojimas ir greitakalbystė turi vienodų požymių, tačiau jų priežastys ir pasireiškimas skiriasi. Kai kurie vaikai dažnai kalba greitai ir gana neaiškiai. Greitakalbystės (tachilalijos) problema nėra pakankamai ištirta ir aiški, todėl logopedai (specialistai, dirbantys su vaikais ar suaugusiais turinčiais, kalbėjimo, kalbos ar komunikacijos sutrikimų) gana dažnai priskiria per greitai kalbančių vaikų bendravimo sunkumus mikčiojimui, nes šių … Skaityti plačiau »

Pragmatikos gebėjimų profilis – Vadovas

THE PRAGMATICS PROFILE of Everyday Communication Skills in Children Revised Edition The PRAGMATICS PROFILE of Everyday Communication Skills in Children Manual Hazel Dewart and Susie Summers © Hazel Dewart and Susie Summers THE PRAGMATICS PROFILE of Everyday Communication Skills in Children CONTENTS Manual Acknowledgments WhytheProfilewasDeveloped……………………2 The Development of Pragmatics ………………….5 The Approach Adopted in the … Skaityti plačiau »

Mokyklinio amžiaus vaikų komunikacijos vertinimas

1 PRAGMATIKOS GEBĖJIMŲ APRAŠAS Mokyklinio amžiaus vaikų kasdieninės komunikacijos įgūdžių vertinimas: klausimynas tėvams KOMUNIKACIJOS FUNKCIJOS ATSAKAS Į KOMUNIKACIJĄ KLAUSIMYNO STRUKTŪRA 1 Dėmesio nukreipimas 2 Prašymas 3 Informacijos pateikimas 4 Instrukcijų pateikimas 5 Pasakojimas 6 Humoras 7 Emocijų reiškimas 8 Dėmesio atkreipimas (vaiko) 9 Netiesioginių prašymų supratimas 10 Idiomos 11 Sarkazmas 12 Meta-lingvistinis suvokimas 13 Reakcija … Skaityti plačiau »

Ikimokyklinio amžiaus vaikų klausimynas

1 PRAGMATIKOS GEBĖJIMŲ APRAŠAS Ikimokyklinio amžiaus vaikų kasdieninės komunikacijos įgūdžių vertinimas: klausimynas tėvams A. KOMUNIKACIJOS FUNKCIJOS B. ATSAKAS Į KOMUNIKACIJĄ C. SĄVEIKA IR POKALBIS KLAUSIMYNO STRUKTŪRA 1 Dėmesio nukreipimas 2 Prašymas 3 Atmetimas 4 Pasisveikinimas 5 Saviraiška ir savo reikalavimų gynimas 6 Įvardinimas 7 Komentavimas 8 Informacijos pateikimas 9 Vaiko dėmesio atkreipimas 10 Domėjimasis sąveika … Skaityti plačiau »

Vaikai mokosi kalbėti žaisdami, arba kaip kasdien ugdyti vaikų kalbą

Ikimokyklinukų tėvai dažnai domisi, kaip prasmingai leisti laiką kartu, kad mažylis kuo daugiau sužinotų, išmoktų ir pasirengtų mokyklai. Laikas, kai auga vaikai, paprastai sutampa su pačiais intensyviausiais darbo, karjeros siekimo metais ir jauniems tėveliams nuolat tenka balansuoti tarp dviejų polių: darbas–šeima. Neskubėkite savęs kaltinti, kad su vaiku praleidžiate per mažai laiko, bet pasistenkite, kad tas laikas, … Skaityti plačiau »

Šeimoje – mikčiojantis vaikas

Nesklandi kalba ar mikčiojimas? Mikčiojimas dažniausiai pasireiškia antraisiais–penktaisiais gyvenimo metais, intensyviai formuojantis vaiko kalbai. Dažniausi mikčiojimo požymiai yra garsų, skiemenų pakartojimai, garsų tęsimas, tylos pauzės, fizinė kalbos aparato įtampa. Daugelis vaikų, mokydamiesi kalbėti, sunkiai suranda tinkamų žodžių savo mintims išreikšti, pasakoja susijaudinę, skubėdami, todėl jų kalbos sklandumas trinka. Norint atskirti prasidedantį mikčiojimą nuo normaliai kalbos … Skaityti plačiau »

Kaip kalbinti kūdikį?

Ar žinote, kad jūsų mažylis pradėjo ruoštis kalbai dar iki gimimo? Jau 4–5 nėštumo mėnesį vaisius pradeda reaguoti į garsinius dirgiklius, 7-tą mėnesį įsimena motinos širdies plakimo ritmą ir balsą. Pastebima, kad kūdikiai nusiramina greičiau, klausydami motinos balso ar iki gimimo girdėtų lopšinių įrašus. Pirmasis garsinės kalbos etapas prasideda riksmu (verkimu). Vaikai pastebi, kad suaugusieji … Skaityti plačiau »

Vaikų mikčiojimo terapija: metodų apžvalga ir derinimo galimybės

Per pastaruosius kelis dešimtmečius tvirtai įsigalėjo nuostata, kad mikčiojimą reikia vertinti multidimensiniu požiūriu, t. y. kad šio kalbos sutrikimo priežasčių gali būti labai daug ir jos įvairios. Sudėtinga vidinių (įgimtų) ir išorinių (aplinkos) veiksnių sąveika lemia individualią mikčiojimo dinamiką. Ankstyvame amžiuje pagalba mikčiojantiems vaikams glaudžiai susijusi su kalbinės aplinkos keitimu, šeimos konsultavimu ir lanksčiais sklandaus … Skaityti plačiau »

Techninės mikčiojimo įveikimo priemonės

Parengė Saulius Muravskis 1965 m. IsraelGoldiamond nustatė, kad kai mikčiojantieji ausinėse girdi pavėluotus savo balsus, jie kalba lėčiau ir sklandžiau arba visai nemikčioja. Mokslinimo atradimas buvo pavadintas uždelstas girdimasis grįžtamasis ryšys (angl. DelayedAuditoryFeedback, DAF). Tai paskatino naujos  mikčiojimo terapijos (sklandaus kalbėjimo formavimo) raidą 1970 m., kuris iki šiol yra vertinamas, kaip veiksmingas suaugusiųjų ir vaikų … Skaityti plačiau »