Skip to content
Logopedinės pagalbos centras
  • Knygos
  • Paslaugos
  • Specialistai
  • Naujienos
  • Parama
  • Kontaktai

Naujienos

  • Logopedo patarimai: garsų tarimo mokymas(is) namuose

    Garsų tarimo sutrikimai (ar besitęsiantis šveplavimas vaikui sukakus 5–5,5 metų) rodo, kad vaikui reikalinga logopedinė pagalba. Kada vaikui reikalinga logopedinė pagalba? Siekiant nustatyti, ar vaikas taisyklingai taria gimtosios kalbos garsus, svarbu atsižvelgti į vaiko amžių, kalbėjimo ir kalbos raidai būdingus dėsningumus. Daugelis 4,6–5,5 metų vaikų dar nemoka ištarti sunkesnių garsų š, ž, č, dž, r ir juos…

    Skaityti daugiau

  • Vaikų kalbos sutrikimai

    1. Kas nulemia vaikų kalbos sutrikimus? Kalbos sutrikimų priežastys labai įvairios. Garsų tarimo trūkumai gali atsirasti dėl artikuliacinio aparato (liežuvio, lūpų, gomurio) sužeidimų, netaisyklingo sukandimo, nepakankamai tikslių liežuvio ir lūpų judesių ar nesugebėjimo klausa skirti panašiai skambančius garsus.

    Skaityti daugiau

  • Vaikai mokosi kalbėti žaisdami, arba kaip kasdien ugdyti vaikų kalbą

    Ikimokyklinukų tėvai dažnai domisi, kaip prasmingai leisti laiką kartu, kad mažylis kuo daugiau sužinotų, išmoktų ir pasirengtų mokyklai. Laikas, kai auga vaikai, paprastai sutampa su pačiais intensyviausiais darbo, karjeros siekimo metais ir jauniems tėveliams nuolat tenka balansuoti tarp dviejų polių: darbas–šeima.

    Skaityti daugiau

  • Mano vaikas nekalba

    Kokios vaikų kalbos sutrikimų priežastys? Kalbos sutrikimų priežastys labai įvairios. Garsų tarimo trūkumai gali atsirasti dėl artikuliacinio aparato (liežuvio, lūpų, gomurio) sužeidimų, netaisyklingo sukandimo, nepakankamai tikslių liežuvio ir lūpų judesių ar nesugebėjimo klausa skirti panašiai skambančius garsus.

    Skaityti daugiau

  • Kodėl nesiseka mokykloje?

    Logopedo patarimai Pradėjęs lankyti mokyklą, vaikas patenka į naują socialinę aplinką, susiduria su įvairiomis užduotimis ir reikalavimais. Jis turi ne tik sparčiai mokytis, bet ir rasti savo vietą bendraamžių grupėje, laikytis nustatytų taisyklių. Nemaža dalis pirmokų, padedant pedagogams ir tėvams, lengvai adaptuojasi mokykloje, noriai ir sėkmingai mokosi.

    Skaityti daugiau

  • Kaip pasiruošti į mokyklą?

    Neretai tėvai susirūpina tik prieš patleisdami vaiką į mokyklą, ar vaikas tinkamai pasirenges mokytis pirmoje klasėje.Norėdami, kad jų vaikas neatsiliktų nuo bendraamžių, intensyviai moko skaityti, skaičiuoti ar rašyti. Jei vaikui sunku susikaupti, įsiminti, jis jaučia nesėkme ir praranda norą mokytis.

    Skaityti daugiau

  • Kaip kalbinti kūdikį?

    Ar žinote, kad jūsų mažylis pradėjo ruoštis kalbai dar iki gimimo? Jau 4–5 nėštumo mėnesį vaisius pradeda reaguoti į garsinius dirgiklius, 7-tą mėnesį įsimena motinos širdies plakimo ritmą ir balsą. Pastebima, kad kūdikiai nusiramina greičiau, klausydami motinos balso ar iki gimimo girdėtų lopšinių įrašus.

    Skaityti daugiau

  • Girdimojo suvokimo lavinimas per žaidimą

    Girdimasis suvokimas ir jo lavinimas Girdimasis suvokimas – tai gebėjimas skirti ir atpažinti nekalbinius (gyvosios ir negyvosios gamtos) bei kalbinius garsus. Šio įgūdžio lavinimas reikalingas tuo atveju, jei vaikas painioja ne tuos garsus, kuriuos gali ištarti, taip pat panašiai skambančius žodžius, neišskiria nurodyto garso iš kitų, nekreipia dėmesio į savo tarimą. Gebėjimas skirti garsus daugeliui…

    Skaityti daugiau

  • Kaip vaikai mokosi suvokti kalbą? Mokslinių tyrimų apžvalga

    Tyrimų rezultatai rodo, kad berniukų kalbos suvokimas labiau sensorinis, o mergaičių – abstraktesnis. Šie duomenys gali turėti didžiulę reikšmę mokant vaikus. Kalba  – pažinimo, mąstymo ir bendravimo priemonė Gebėjimas suprasti kalbą – labai svarbus žmogaus gyvenime. Bendraudami ir suprasdami, ką mums sako kiti žmonės, dažnai net nepagalvojame, kiek įvairių ir sudėtingų procesų vyksta mūsų smegenyse, atsakingose…

    Skaityti daugiau

  • Smulkiosios motorikos įtaka vaiko brandumui

    Straipsnyje aptariama smulkiosios motorikos lavinimo svarba ir įtaka vaiko kalbos raidai ankstyvajame amžiuje, pateikiama stimuliuojančios veiklos ir  žaidimų pavyzdžių. Jei kaskart brisime per pievą ta pačia vagele, išminsime taką. Kažkas panašaus vyksta ir naujagimio galvutėje. Nėštumo metu kūdikio smegenyse subręsta apie 100 milijardų ląstelių. Kiekvieną kartą, kai kūdikis naudoja savo jutimus – juda, ragauja, liečia, klauso,…

    Skaityti daugiau

Ankstesnis puslapis
1 … 4 5 6 7 8 … 10
Kitas puslapis

Paieška

Naujausi įrašai

  • „Užsikirtimai tėra mažytė dalis, kurią mato pašnekovai“: kaip mikčiojimas veikia kalbą ir psichiką?
  • Sklandi vaiko kalba ir turtingas žodynas –tėvų ar logopedo atsakomybė?
  • Kodėl kalbantys žaislai ir įvairios kalbos lavinimo programėlės negali pakeisti tiesioginio bendravimo su suaugusiuoju?
  • DISLEKSIJA – NE NUOSPRENDIS
  • KAIP PLĖTOTI VAIKŲ RIŠLIOJO PASAKOJIMO KOMPETENCIJAS

Kategorijos

  • Naujienos
  • Publikacijos
  • Specialistai

Žymos

darbas iš namų (1) dr. Eglė Krivickaitė-Leišienė (1) dvikalbystė (2) fonacija (1) fonacijos intervalų modifikavimas (2) knyga (1) logopedas (2) logopedinė pagalba (1) Logopedinės Pagalbos Centras (2) mikčiojimas (4) naujienos (6) perkvalifikavimo studijos (1) publikacija (2) publikacijos (4) specialieji klausimai (1) stovykla (1) ugdymas (1) VDU (4) Vilma Makauskienė (7) švietimo naujienos (1)

Logopedinės pagalbos centras

Registracija el. paštu: [email protected]

Knygos

  • Knygų sąrašas
  • Pristatymas ir grąžinimai
  • Privatumo politika

Paslaugos

  • Logopedo paslaugos
  • LPC specialistai
  • 1,2% parama

Informacija

  • Naujienos ir publikacijos
  • Partnerių nuorodos
  • Kontaktai