-
„Užsikirtimai tėra mažytė dalis, kurią mato pašnekovai“: kaip mikčiojimas veikia kalbą ir psichiką?
„Nėra taip paprasta atskirti natūralius kalbėjimo nesklandumus nuo pirmųjų mikčiojimo požymių, kai vaikas dvejoja, ieško žodžių, daro pauzes. Jeigu tėvams kyla nerimas ar neaiškumų, geriausia kreiptis į specialistus, kad jie profesionaliai įvertintų ir nustatytų, kas vyksta“, – teigia Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos docentė ir Logopedinės pagalbos centro direktorė, logopedė ir psichologė prof. dr.…
-
Sklandi vaiko kalba ir turtingas žodynas –tėvų ar logopedo atsakomybė?
Austėja Zovytė VšĮ „Bernardinai.lt” žurnalistė. Kalba – pagrindine ir svarbiausia priemone, kuria vaikas susipažįsta su savo artimiausiaaplinka ir ji supančiu pasauliu. Dėl šios priežasties visu tėvu noru tampa sklandi ir tvarkingakalbos raida. Specialistai pabrėžia – kalbos ugdymas turėtu prasidėti ne trečiaisiais arpriešmokykliniais gyvenimo metais, o nuo pirmųjų gimimo dienų.
-
Kodėl kalbantys žaislai ir įvairios kalboslavinimo programėlės negali pakeistitiesioginio bendravimo su suaugusiuoju?
-
DISLEKSIJA – NE NUOSPRENDIS
Visuomenėje vis dar gajus stereotipas, kad vaikas, turintis skaitymo ir rašymo sutrikimų, yra pasmerktas tenkintis prastais mokymosi rezultatais. VDU Švietimo Akademijos dėstytoja doc. dr. Vilma Makauskienė pasakoja, kaip atpažinti disleksiją ir įsitraukti į pagalbos procesą. Garsių žmonių pavyzdys rodo, kad disleksija nėra nuosprendis ir galima adaptuotis, gyventivisavertį gyvenimą ir siekti karjeros tam tikrose srityse. Dalinamės…
-
KAIP PLĖTOTI VAIKŲ RIŠLIOJO PASAKOJIMO KOMPETENCIJAS
REKOMENDACIJOS (ikimokyklinio ugdymo pedagogams, logopedams ir tėvams / globėjams). Rišlusis pasakojimas yra svarbus sociokultūrinis gebėjimas, palaipsniui susiformuojantis vaikystėje. Vaikams tai įprasta veikla, nes mažieji klausosi ir patys kuria istorijas. Kita vertus, rišliojo pasakojimo formavimasis yra sudėtingas procesas, reikalaujantis kalbinių ir kognityvinių įgūdžių. Pedagogams aktualu tai, kad rišliojo pasakojimo ypatybės atskleidžia ne tik bendrąją vaiko kalbos…
-
Logopedė Makauskienė: Rusijos karas Ukrainoje yra stiprus provokatorius mikčiojimui atsirasti
Pasak Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Švietimo akademijos docentės, logopedės Vilmos Makauskienės, neseniai vedusios virtualų seminarą apie mikčiojimą Ukrainos logopedijos asociacijai, daug bendravusios su Ukrainoje dirbančiais logopedais, Rusijos karas Ukrainoje stipriai pakeitė ten dirbančių logopedų vaidmenį ir svarbą.
-
IALP audiologijos komiteto informacinis biuletenis – išgirskite!
Biuletenis yra čia.
-
Dalijimasis patirtimi: logopedės Raman Kaur vizitas Lietuvoje
Spalio 4 d. Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijoje svečiavosi Raman Kaur iš Birmingemo, Jungtinės Karalystės.
-
Kaip išmokyti vaiką skaityti
Vaiko gebėjimui mokytis skaityti lengvai ir greitai įtaką turi ne tik jo amžius. Tėvai taip pat atlieka svarbų vaidmenį šiame procese.
-
Virtuali paroda „Neklaužados garsiukai”
Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus švietimo pagalbos specialistams skirta virtuali paroda „Neklaužados garsiukai”