-
Ar dvikalbystė – sutrikimas?
„Mokslininkai tvirtai teigia, kad dvikalbystė veikiau stimuliuoja, o ne trikdo kalbinę ir bendrą vaiko raidą.” Teigia Dr. Eglė Krivickaitė – Leišienė, Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Humanitarinių mokslų fakulteto Lituanistikos katedros lektorė. Straipsnyje rašoma apie: – Koks procesas vyksta vaikų galvoje vienu metu mokantis dvi kalbas; – Teigiamus dvikalbystės aspektus; – Kaip…
-
Ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymas: patirtis ISSA konferencijoje
SSA (International Step by Step Association) – tarptautinė asociacija, šiemet mininti savo dvidešimtmetį, vienija švietimo srityje dirbančias organizacijas iš daugiau nei 40 šalių iš Europos, Vidurio Azijos ir kitų žemynų. Tai švietimo ekspertų tinklas, siekiantis užtikrinti kokybiškas ankstyvojo vaikų ugdymo paslaugas visoje Europoje ir Vidurio Azijoje. ISSA yra vertinama tarptautiniu lygiu už rezultatus pasiektus kuriant…
-
Mikčiojimas ir tavo vaikas
Mikčiojimas ir tavo vaikas Video filmas tėvams Sužinosite apie: – natūralius kalbėjimo nesklandumus – pagrindinius mikčiojimo požymius – pagalbos būdus, mikčiojantiems ikimokyklinio amžiaus vaikams Vertė ir įgarsino Logopedė dr. Vilma Makauskienė Publikuota gavus sutikimą
-
Logopedė apie mikčiojimą
Logopedė apie mikčiojimą Spalio 22 -ąją minima Tarptautinė mikčiojimo supratimo diena. Logopedės dr. Vilmos Makauskienės interviu su LRT žurnaliste Ugne Jonaityte. parsisiųsti interviu
-
Bukletai apie mikčiojimą
Parsisiųskite informacinius lankstinukus apie mikčiojimą. Vertė logopedė dr. V. Makauskienė. Patarimai kaip kalbėtis su mikčiojančiuoju (1) Patarimai kaip kalbėti su vaiku (2) Patarimai mokytojams (3) Jeigu jūsų mokinys mikčioja (4) Patarimai mikčiojantiesiems: pokalbis telefonu (5) Faktai ir mitai apie mikčiojimą (6)
-
DIR Floortime – pagalbos modelis vaikui ir šeimai
Paulina Kuraitienė, spec. pedagogė, DIR modelio terapeutė www.augukartu.lt DIR® modelisbuvo sukurtas grupės mokslininkų, kurių priešakyje buvo klinikinės psichologijos, psichiatrijos profesorius, pediatras dr. Stanley Greenspan, kuris modelio dėka pristatė pamatinę žmogaus raidos struktūrą. Kiekviena pavadinimo raidė simbolizuoja svarbiausius modelio elementus: D(angl.Developmental) – modelis remiasi natūralia žmogaus raida, o raidos tarpsniai formuoja ugdymo tikslus. I(angl. Individual…
-
Logopedo profesijos diena. Kada logopedas gali padėti?
Kovo 6 d. Europoje yra minima logopedo profesijos diena. Europos logopedų asociacija (CPLOL), vienijanti daugelio šalių specialistų organizacijas, 2004 metais priėmė nutarimą minėti logopedo profesijos dieną. Pagrindinis logopedo dienos tikslas yra suteikti visuomenei daugiau žinių apie įvairius kalbėjimo, kalbos ir komunikacijos sutrikimus, jų įveikimo galimybes bei padėtų laiku atpažinti kalbėjimo ir kalbos problemas.
-
Garso S mokymas
Garsų tarimo mokymas vyksta tam tikru nuoseklumu. Iš pradžių vaikas mokomas taisyklingai ištarti atskirą garsą, vėliau garsas įtvirtinamas skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. Paskutinis etapas – įtvirtinti garsą kasdienėje kalboje ir išmokyti jį atskirti nuo panašiai skambančių garsų. Svarbu lavinti ir foneminę vaiko klausą, t. y. gebėjimą išgirsti nurodytą garsą skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. PDF: Garso…
-
Garso Š mokymas
PDF: Garso Š mokymas Vaikai išmoksta kalbėti bendraudami su suaugusiais. Girdėdami aplinkinių kalbą, pirmaisiais gyvenimo metais, mažyliai išmoksta reaguoti į įvairius garsus, nustatyti jų kryptį, suprasti dažniausiai tariamų žodžių reikšmes. Antraisiais gyvenimo metais, vaikai mus pradžiugina tardami nesudėtingus garsų derinius ir prasmingus žodelius. Sparčiai besivystanti vaiko pažintinė veikla, motoriniai įgūdžiai, leidžia jam aktyviai tyrinėti supančią aplinką,…
-
Garso L mokymas
Garsų tarimo mokymas vyksta tam tikru nuoseklumu. Iš pradžių vaikas mokomas taisyklingai ištarti atskirą garsą, vėliau garsas įtvirtinamas skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. Paskutinis etapas – įtvirtinti garsą kasdienėje kalboje ir išmokyti jį atskirti nuo panašiai skambančių garsų. Svarbu lavinti ir foneminę vaiko klausą, t. y. gebėjimą išgirsti nurodytą garsą skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose.